လူငယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တူရိယာတစ္ခုခုကို စတင္တီးခတ္ဖို႔ သင္ၾကားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ရိုးရာတူရိယာထက္ အေနာက္တိုင္းတူရိယာေတြကိုသာ စိတ္ဝင္တစားရွိၾကတာ ယေန႔ေခတ္ပါ။ ျမန္မာ့တူရိယာေတြကို လူငယ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းတာလဲဆိုတာက ေလ့လာရမယ့္အခ်က္တစ္ခ်က္ပါ။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဂီတမွဴးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ အကယ္ဒမီဓီရာမိုရ္ကို တီးေခါက္ၾကည့္မိတဲ့အခါ...
"ျမန္မာ့ဂီတနဲ႔ ျမန္မာ့တူရိယာေတြက အရင္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပံုစံထဲမွာပဲ ေနေနတာပိုမ်ားတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို႔၊ တရုတ္ႏိုင္ငံတို႔၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတို႔က သူတို႔တူရိယာေတြကို Modified လုပ္တယ္။ ေပါင္းစပ္ဖို႔လြယ္ကူေအာင္ ပိုၿပီးျမွင့္တင္တယ္။ ေခတ္မီေအာင္လုပ္တယ္ေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာက်ေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ အဲဒီလိုမ်ိဳးမလုပ္ေသးဘူး။ ရိုးရာကို ရိုးရာနယ္ပယ္မွာပဲထားၿပီး အဲဒါကို တသီးတသန္႔တန္ဖိုးထားၿပီး ေနတဲ့သူမ်ိဳးေတြကပိုမ်ားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လည္း လူငယ္ေတြရဲ႕စိတ္ဝင္စားမႈက ဂစ္တာတို႔၊ စႏၵယားတို႔၊ ကီးဘုတ္တို႔ဘက္မွာ ပိုမ်ားတယ္။ ဒါေတြက်ေတာ့ အသံမ်ိဳးစံုထြက္တယ္။ ဟိုဘက္မွာက်ေတာ့ အသံမ်ိဳးစံုထြက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားရတယ္။ စိတ္ဝင္စားမႈကလည္း အဲဒီေလာက္ႀကီး မေကာင္းဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳးနဲ႔ပဲ အခုလက္ရွိက Run ေနၾကတာေပါ့။ သူ႔အပိုင္းနဲ႔သူ သြားေနတာေပါ့။ လူငယ္ေတြက မသိေသးတာလည္းပါတယ္။ ျမန္မာ့ဂီတဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ" လို႔ ဓီရာမိုရ္ကေျပာပါတယ္။ ဓီရာမိုရ္ကေတာ့ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္) (ဂီတပညာဌာန)မွာ ပါေမာကၡတစ္ဦးအေနနဲ႔လည္း Music Composing and Music Theory ေတြကို သင္ၾကားျပသေနသူပါ။ ဂီတပိုင္းအေနနဲ႔လည္း သူ႔ရဲ႕ဂီတကဗ်ာတီးဝိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တီးဝိုင္းေတြနဲ႔အတူ ျမန္မာမႈနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားဂီတေတြကို ေပါင္းစပ္ၿပီး Arrangement ေတြ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ဥပမာအေနနဲ႔ဆိုရင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဆီးဂိမ္းတုန္းက ဖြင့္ပြဲ၊ ပိတ္ပြဲေတြ မွာ ဂီတကို Arrangement လုပ္ခဲ့တဲ့သူက ဂီတမွဴးဓီရာမိုရ္ပါ။ ျမန္မာသံစဥ္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္ကို ေပါင္းစပ္ ၿပီး ဂီတတစ္ခုအျဖစ္ဖန္တီးရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳကို ေမးျမန္းျဖစ္တဲ့အခါ...
"အဓိကကေတာ့ တူရိယာမွာရွိေနတဲ့ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုေပါ့ေနာ္။ သံစဥ္ေတြရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းတည္ ေဆာက္ပံုကို အဓိကေလ့လာရတာေပါ့။ အဲဒီဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုကို အေျခခံၿပီးေတာ့ပဲ ေပါင္းစပ္တာ ေတြလုပ္ရတယ္။ ဥပမာ ေစာင္းဆိုလို႔ရွိရင္ ၅ သံကိုညွိတယ္၊ ဆိုင္းဆိုလို႔ရွိရင္ ၅ သံကိုဘယ္မွာညွိတယ္။ ညာဘက္မွာ ၇ သံညွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြရွိတာေပါ့။ အဲဒါေတြကို အဓိကေလ့လာၿပီးေတာ့ ညီမွ်ေအာင္ ေလ့လာရတာေပါ့။ မျဖစ္ႏိုင္တာကို သြားေပါင္းစပ္လို႔ရွိရင္လည္း အဆင္မေျပဘူးေလ" လို႔ ဓီရာမိုရ္ကေျပာ ပါတယ္။ ျမန္မာ့ရိုးရာဂီတစစ္စစ္ကို နားဆင္ႏိုင္မယ့္၊ ေလ့လာႏိုင္မယ့္ Project တစ္ခုကိုလည္း ဓီရာမိုရ္က စီစဥ္ေနပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့...
"ကၽြန္ေတာ္က Beauty of Tradition ဆိုၿပီးလုပ္တယ္။ သီခ်င္းအပုဒ္တစ္ေထာင္ေပါ့ေနာ္။ Library လုပ္ေနတယ္။ အဲဒါကေတာ့ Project လည္းႀကီးသြားတယ္။ မပိုင္ မႏိုင္ဘဲနဲ႔လည္း မထုတ္ခ်င္တဲ့အတြက္ ပထမဦးဆံုး Library အရင္လုပ္မယ္။ လုပ္ၿပီးေတာ့မွပဲ ထုတ္ေတာ့မယ္လို႔ စဥ္းစားလိုက္တယ္။ Beauty of Tradition ဆိုတာကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဂီတဆိုၿပီး စေပၚလာခဲ့တဲ့ ေခတ္ကေနစၿပီးေတာ့ အခုအခ်ိန္ ထိရွင္သန္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ရိုးရာဂီတရဲ႕သမိုင္းမွာ အထင္အရွားျဖစ္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြအားလံုးကို စုထားတဲ့သ ေဘာပါပဲ"လို႔ သိရပါတယ္။ သီခ်င္းအပုဒ္တစ္ေထာင္ဆိုေတာ့ ထြက္ဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ ဘယ္လို ျဖန္႔ခ်ိသြားမလဲလို႔ ဆက္လက္ေမးျဖစ္တဲ့အခါ...
"iTunes တို႔လိုမ်ိဳးနဲ႔ အင္တာနက္ကေန ျဖန္႔ခ်ိဖို႔က တစ္ဖက္ေပါ့။ တစ္ကမာၻလံုးကိုျဖန္႔ပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ့ Package ေပါ့။ ဘူးနဲ႔ စာအုပ္နဲ႔ေပါ့။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကေတာ့ ေလ့လာတဲ့သူေတြကို ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ဥပမာ ႏိုင္ငံတကာက ဂီတတကၠသိုလ္ေတြမွာ Reference လုပ္ရတဲ့အဆင့္ေပါ့။ တစ္ခုက အင္တာနက္ကသြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဘူးနဲ႔သြားမယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးစဥ္းစားထားတယ္။ ျပည္တြင္း က စိတ္ဝင္စားမယ့္သူေတြ အတြက္ကိုလည္း ေစာင္းဆို ေစာင္း၊ ပတၱလားဆို ပတၱလား သီးသန္႔ Collection လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ" လို႔ ဓီရာမိုရ္က ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
"ျမန္မာ့ဂီတနဲ႔ ျမန္မာ့တူရိယာေတြက အရင္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပံုစံထဲမွာပဲ ေနေနတာပိုမ်ားတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို႔၊ တရုတ္ႏိုင္ငံတို႔၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတို႔က သူတို႔တူရိယာေတြကို Modified လုပ္တယ္။ ေပါင္းစပ္ဖို႔လြယ္ကူေအာင္ ပိုၿပီးျမွင့္တင္တယ္။ ေခတ္မီေအာင္လုပ္တယ္ေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာက်ေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ အဲဒီလိုမ်ိဳးမလုပ္ေသးဘူး။ ရိုးရာကို ရိုးရာနယ္ပယ္မွာပဲထားၿပီး အဲဒါကို တသီးတသန္႔တန္ဖိုးထားၿပီး ေနတဲ့သူမ်ိဳးေတြကပိုမ်ားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လည္း လူငယ္ေတြရဲ႕စိတ္ဝင္စားမႈက ဂစ္တာတို႔၊ စႏၵယားတို႔၊ ကီးဘုတ္တို႔ဘက္မွာ ပိုမ်ားတယ္။ ဒါေတြက်ေတာ့ အသံမ်ိဳးစံုထြက္တယ္။ ဟိုဘက္မွာက်ေတာ့ အသံမ်ိဳးစံုထြက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားရတယ္။ စိတ္ဝင္စားမႈကလည္း အဲဒီေလာက္ႀကီး မေကာင္းဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳးနဲ႔ပဲ အခုလက္ရွိက Run ေနၾကတာေပါ့။ သူ႔အပိုင္းနဲ႔သူ သြားေနတာေပါ့။ လူငယ္ေတြက မသိေသးတာလည္းပါတယ္။ ျမန္မာ့ဂီတဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ" လို႔ ဓီရာမိုရ္ကေျပာပါတယ္။ ဓီရာမိုရ္ကေတာ့ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္) (ဂီတပညာဌာန)မွာ ပါေမာကၡတစ္ဦးအေနနဲ႔လည္း Music Composing and Music Theory ေတြကို သင္ၾကားျပသေနသူပါ။ ဂီတပိုင္းအေနနဲ႔လည္း သူ႔ရဲ႕ဂီတကဗ်ာတီးဝိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တီးဝိုင္းေတြနဲ႔အတူ ျမန္မာမႈနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားဂီတေတြကို ေပါင္းစပ္ၿပီး Arrangement ေတြ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ဥပမာအေနနဲ႔ဆိုရင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဆီးဂိမ္းတုန္းက ဖြင့္ပြဲ၊ ပိတ္ပြဲေတြ မွာ ဂီတကို Arrangement လုပ္ခဲ့တဲ့သူက ဂီတမွဴးဓီရာမိုရ္ပါ။ ျမန္မာသံစဥ္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္ကို ေပါင္းစပ္ ၿပီး ဂီတတစ္ခုအျဖစ္ဖန္တီးရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳကို ေမးျမန္းျဖစ္တဲ့အခါ...
"အဓိကကေတာ့ တူရိယာမွာရွိေနတဲ့ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုေပါ့ေနာ္။ သံစဥ္ေတြရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းတည္ ေဆာက္ပံုကို အဓိကေလ့လာရတာေပါ့။ အဲဒီဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုကို အေျခခံၿပီးေတာ့ပဲ ေပါင္းစပ္တာ ေတြလုပ္ရတယ္။ ဥပမာ ေစာင္းဆိုလို႔ရွိရင္ ၅ သံကိုညွိတယ္၊ ဆိုင္းဆိုလို႔ရွိရင္ ၅ သံကိုဘယ္မွာညွိတယ္။ ညာဘက္မွာ ၇ သံညွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြရွိတာေပါ့။ အဲဒါေတြကို အဓိကေလ့လာၿပီးေတာ့ ညီမွ်ေအာင္ ေလ့လာရတာေပါ့။ မျဖစ္ႏိုင္တာကို သြားေပါင္းစပ္လို႔ရွိရင္လည္း အဆင္မေျပဘူးေလ" လို႔ ဓီရာမိုရ္ကေျပာ ပါတယ္။ ျမန္မာ့ရိုးရာဂီတစစ္စစ္ကို နားဆင္ႏိုင္မယ့္၊ ေလ့လာႏိုင္မယ့္ Project တစ္ခုကိုလည္း ဓီရာမိုရ္က စီစဥ္ေနပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့...
"ကၽြန္ေတာ္က Beauty of Tradition ဆိုၿပီးလုပ္တယ္။ သီခ်င္းအပုဒ္တစ္ေထာင္ေပါ့ေနာ္။ Library လုပ္ေနတယ္။ အဲဒါကေတာ့ Project လည္းႀကီးသြားတယ္။ မပိုင္ မႏိုင္ဘဲနဲ႔လည္း မထုတ္ခ်င္တဲ့အတြက္ ပထမဦးဆံုး Library အရင္လုပ္မယ္။ လုပ္ၿပီးေတာ့မွပဲ ထုတ္ေတာ့မယ္လို႔ စဥ္းစားလိုက္တယ္။ Beauty of Tradition ဆိုတာကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဂီတဆိုၿပီး စေပၚလာခဲ့တဲ့ ေခတ္ကေနစၿပီးေတာ့ အခုအခ်ိန္ ထိရွင္သန္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ရိုးရာဂီတရဲ႕သမိုင္းမွာ အထင္အရွားျဖစ္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြအားလံုးကို စုထားတဲ့သ ေဘာပါပဲ"လို႔ သိရပါတယ္။ သီခ်င္းအပုဒ္တစ္ေထာင္ဆိုေတာ့ ထြက္ဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ ဘယ္လို ျဖန္႔ခ်ိသြားမလဲလို႔ ဆက္လက္ေမးျဖစ္တဲ့အခါ...
"iTunes တို႔လိုမ်ိဳးနဲ႔ အင္တာနက္ကေန ျဖန္႔ခ်ိဖို႔က တစ္ဖက္ေပါ့။ တစ္ကမာၻလံုးကိုျဖန္႔ပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ့ Package ေပါ့။ ဘူးနဲ႔ စာအုပ္နဲ႔ေပါ့။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကေတာ့ ေလ့လာတဲ့သူေတြကို ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ဥပမာ ႏိုင္ငံတကာက ဂီတတကၠသိုလ္ေတြမွာ Reference လုပ္ရတဲ့အဆင့္ေပါ့။ တစ္ခုက အင္တာနက္ကသြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဘူးနဲ႔သြားမယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးစဥ္းစားထားတယ္။ ျပည္တြင္း က စိတ္ဝင္စားမယ့္သူေတြ အတြက္ကိုလည္း ေစာင္းဆို ေစာင္း၊ ပတၱလားဆို ပတၱလား သီးသန္႔ Collection လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ" လို႔ ဓီရာမိုရ္က ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
From Popular Journal
Post a Comment